به گزارش قدس آنلاین، مهندس مسعود درستی در نشست اخیر از سلسله سمینارهای علمی – کاربردی شرکت متروی تهران، با تقدیر از پیشرفتهای حاصل شده طی ۴ دهه اخیر در صنعت ساخت شبکه متروی پایتخت و شیب رشد آن نسبت به صنایع دیگر گفت: از نظر مسائل اقتصادی و فنی، امروز جایگاه صنعت ساخت مترو در ایران قابل قبول به نظر می رسد؛ اما واقعیت آن است که باید از این پس متفاوت تر از آنچه در گذشته مرسوم بوده، گام برداشت و روش های نوینی را چه از نظر ایجاد و تامین منابع مالی برای توسعه شبکه مترو و چه از حیث فناوری های ساخت و کاهش هزینه های مرتبط با آن در پیش گرفت.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه افزود: به نظر می رسد در شرایط حال حاضر، باید به مشاوران طراحی خطوط جدید شبکه مترو این اجازه را داد تا با ارائه ایدههایی نو و پیشنهادهای جدید، نسبت به بهینه سازی روش های مرسوم فعلی اقدام نمایند؛ این امر می تواند هم در حوزه طراحی و ساخت مسیر و ایستگاه ها رخ دهد و هم در حیطه مصالحی که استفاده می شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاق مهمی، سازمانها و شرکت های قطار شهری سایر کلانشهرهای کشور نیز متاثر از آنچه در تهران دنبال می شود، سراغ تغییرات جدید خواهند رفت و قطعاً این امر در مواردی همچون روش های اجرا، نوع مصالح و زمان اجرای طرح ها، تاثیرات خود را به مرور زمان نشان خواهد داد.
بنا براعلام روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، مهندس درستی در بخش پایانی صحبت های خود، ضمن تاکید مجدد بر لزوم بازنگری در حوزه مهندسی صنعت طراحی و ساخت خطوط جدید که در وهله نخست تغییر نگرشها و ایدههای مشاوران مربوطه را طلب می کند، استفاده حداکثری از ظرفیت دانشگاه ها و جامعه علمی کشور برای حل مسائل کلیدی صنعت مترو و باز شدن بیشتر پای دانشگاهیان به موضوعات این حوزه را خواستار شد.
نظر شما